Link pagina copiat!
Cum sa te simti mai bine in pielea ta
3 decembrie 2015
Ce trebuie sa stii despre mancatul excesiv pe baza emotionala
6 decembrie 2015

Înainte sau imediat după vacanța de sărbătorile de iarnă este o perioadă plină cu teste și evaluări. Fie că ești în școala generală, liceu sau facultate, nu poți trece semestrul dacă nu ți-ai dat tezele și examenele. Stresul dinaintea examenelor este o stare cu se confruntă o mare parte dintre studenți și elevi, dar care poate fi controlat dacă urmărești câteva reguli simple de antrenare a minții.

Vizualizează ceea ce se va întâmpla

Cea mai simplă metodă este să încerci să îți faci o idee despre cum se va desfășura examenul. Planifică ce ai de învățat după un program realist, împărțit pe bucăți pe care să le poți parcurge și în care să incluzi și pauze de relaxare. Gândește-te în aceste pauze la atitudinea relaxată pe care o vei avea în timpul testului, pentru că te-ai pregătit temeinic.

Elimină din presiunea psihologică

Încearcă să îți creezi niște așteptări realiste pentru cum va decurge examenul și rezultatul. Dacă așteptările celor din jur pun presiune pe tine, încearcă să comunici cu aceste persoane și să le explici că nu îți fac bine. Dacă tu ești persoana care pune cea mai mare presiune pe tine, gândește-te că nu e atât de grav să obții o notă mică. O poți repara prin mai mult efort pentru următoarele evaluări. Plus că vei avea materia deja învățatat din testul pentru care te-ai pregăti.

Vorbește cu colegii

Nu doar tu treci prin aceste emoții. Vorbește cu colegii tăi. Ei cum se pregătesc? Încercați o sesiune de învățare în comun, în care să explicați unii altora ce ați înțeles din materie. Este o metodă bună prin care să recapitulezi ceea ce știi deja și să înțelegi explicat de altcineva ceea ce nu ai înțeles.

Dormi suficient, mănâncă sănătos și fă mișcare

Este important să ai grijă de sănătatea ta în timpul examenelor. Stabilește-ți o rutină de mâncat, dormit și sport prin care să-ți asiguri necesarul de odihnă, nutrienți și efort fizic astfel încât să nu riști probleme de sănătate. Un stil de viață sănătos te ajută și să îți îmbunătățești memoria.

Dacă simți că stresul te depășește și nu mai ai control asupra emoțiilor, vorbește cu un consilier școlar care să te îndrume cu pași specifici și adaptați personalității tale, astfel încât stresul să nu ajungă să îți afecteze activitatea la școală.
Adu-ți aminte că deși pare o perioadă foarte intensă acum, lucrurile nu vor sta așa tot timpul.

Tu ce rutină în perioada testelor și examenelor?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*