Link pagina copiat!
Ce ne face fericiti?
23 iulie 2016
Metode care te ajuta sa incetezi sa mai vorbesti doar despre tine
25 iulie 2016

Toata lumea trece cel putin o data in viata printr-o despartire. De cele mai multe ori despartirile sunt dureroase si vin la pachet cu o multime de emotii. Sa ramai puternic/a poate sa fie dificil, de accea trebuie sa stii cum sa gestionezi o despartire in mai multe etape, astfel incat sa te poti reface complet.

Iata care sunt cei mai importanti pasi in refacere:

Accepta ca durerea este normala – este dureros sa te desparti de cineva, indiferent cine ia decizia despartirii si e normal sa fii suparat/a o perioada de timp.

Exteriorizeaza-te – nu te ajuta la nimic daca doar pretinzi ca nu-ti pasa si nu te afecteaza ceea ce s-a intamplat. Daca incerci sa-ti mintii apropiatii si pe tine insuti ca esti bine si e “floare la ureche”, nu faci decat sa inrautatesti situatia pe termen lung. E mai bine sa analizezi si accepti sentimentele pentru a le putea depasi cu succes. Poti sa plangi, sa povestesti apropiatilor ce simti, sa scrii despre sentimentele tale sau sa te exprimi in orice alta forma care te face pe tine sa te simti bine (scriind versuri, cantand, pictura s.a.).

Incearca sa-ti intelegi sentimentele – odata ce ai inceput sa exprimi intr-o forma ceea ce simti, poti incerca sa intelegi ce te deranjeaza cel mai mult, ce te face mai exact sa te simti inconfortabil: faptul ca relatia nu a functionat atat cat ti-ai dorit, faptul ca ti-au fost inselate asteptarile sau alte motive.

Nu te invinui – intr-o despartire nu trebuie sa existe neaparat un vinovat. Nu incerca sa-ti gasesti o vina, indiferent care a fost motivul despartirii. In mintea ta nu trebuie sa existe replici de tipul: “nu am fost un/o partener/a suficient de buna”, “nu mai arat bine”, “nu trebuia sa-i fi spus asta” s.a.m.d. Cand un cuplu descopera ca nu se mai potriveste intr-o relatie, motivele pot fi diverse, iar cauzele pot fi impartite intre cei doi, fara sa existe un singur vinovat.

Repeta afirmatii pozitive despre tine – Despartirile pot afecta increderea in propria persoana. Daca dupa o despartire incep sa apara ganduri negative, cel mai bine este sa incepi sa-ti repeti in minte optimismul si o atitudine pozitiva  “Sunt o persoana placuta si merit atentie si dragoste din partea celorlalti”, “Sunt trist/a acum, dar aceasta senzatie nu va dura la nesfarsit”, “Ma respect pe mine insami si imi place ce tip de persoana sunt”.

Cauta sustinerea celor din jur – e important sa ceri ajutorul celor din jur cand te simti vulnerabil/a. Prietenii si in general persoanele apropiate tie te pot ajuta sa treci peste un astfel de moment, te pot inveseli si iti pot aminti faptul ca fericirea ta nu se termina odata cu sfarsitul unei relatii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*