Link pagina copiat!
Imaginea de sine si stima de sine in adolescenta
3 august 2016
Cum sa te pregatesti pentru o competitie sportiva
13 august 2016

Daca intampini dificultati la controlarea temperamentului, stii ca te enervezi repede, iar prietenii si cei apropiati ti-au spus adesea ca iti pierzi repede firea e momentul sa te gandesti ce poti face inainte ca relatiile tale cu cei din jur sa aiba de suferit pe termen lung. Sa gasesti metodele potrivite prin care sa reduci iesirile nervoase te ajuta sa te controlezi mai bine si sa imbunatatesti modul de interactionare cu persoanele din jurul tau. Iata ce poti face:

Recunoste semnalele fizice ale furiei – multi dintre cei care experimenteaza sentimente incontrolabile de furie pot identifica anumite semne la nivelul corpului: dinti si pumni inclestati, incordare, durere de cap sau stomac, crestere a pulsului, stare de ameteala, tremur sau transpiratie brusca.

Recunoaste semnalele emotionale – exista posibilitatea ca inainte unei crize de furie sa te simti coplesit/a de alte emotii: iritare, tristete, anxietate, vina sau altele.

Identifica elemente declansatoare – cu siguranta exista anumite situatii care te enerveaza mai mult decat altele. Incearca sa le gasesti si pe cat posibil sa le eviti. Daca furia se declanseaza cand unul din parinti incepe sa tipe la tine sau sa iti reproseze diverse lucruri, evita sa raspunzi imediat, incearca sa-ti iei cateva momente in care sa te calmezi si abia apoi sa purtati o discutie. Poti explica apoi calm, faptul ca acest tip de comportament te afecteaza si este mai bine sa discutati linistiti, fara ridicarea tonului.

Simte cand lucrurile scapa de sub control – cand simti intr-o anume situatie ca incepi sa treci de la o stare de iritare la furie accentuata, incearca sa schimbi contextul. Astfel, daca intr-o discutie in contradictoriu cu cineva simti ca nu mai reusesti sa iti controlezi reactiile, e mai bine sa te retragi pentru un timp, unde sa te poti calma, inainte sa izbucnesti violent.

Controleaza factorii care pot influenta furia – cand corpul nu este suficient de odihnit sau nu integrezi efort fizic in programul zilnic, ai mai multe sanse sa fii mai sensibil/a. la furie. Somnul te ajuta sa iti controlezi emotiile eficient, iar exercitiile fizice te ajuta sa iti consumi energia si sa transformi furia in energie de consumat, fara sa afectezi emotiile altor persoane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*