Link pagina copiat!
5 semne ca esti o persoana stabila emotional
29 aprilie 2016
Care sunt cele mai apreciate aptitudini intr-un context social si cum sa le dobandesti
2 mai 2016

Oricine poate avea un prieten negativist care vede tot timpul lucrurile in negru. Din nefericire nu avem cum sa evitam intotdeauna o persoana pesimista si trebuie sa gasim acele metode prin care sa interactionam cu ea fara sa ne lasam afectati de acest tip de gandire.

Incearca sa faci diferenta intre o persoana negativista si cineva care pur si simplu trece printr-o perioada mai grea sau are o zi proasta. Inainte sa tragi concluzii, ofera sprijin si incearca sa ajuti pe cat posibil. Daca vezi ca atitudinea continua sa fie pesimista pentru o perioada mai lunga de timp energia ta va fi consumata pe incercarea de a imbunatati fara succes o stare de spirit. Este posibil ca dupa o discutie cu o persoana negativista sa te simti extenuat/a emotional, de aceea e important sa stii cateva metode de aparare a unei stari de spirit bune care in acelasi timp sa si ajute tipul persoanei pesimiste.

Pastreaza distanta emotionala – o persoana negativista are tendinta sa exagereze si sa se concentreze doar pe aspectele negative ale oricarei situatii. In loc sa incerci sa demonstrezi unui pesimist ca greseste privind doar partea urata a unei situatii, lucru care va duce la o discutie in contradictoriu interminabila si consumatoare de energie, e mai bine sa incerci sa dai raspunsuri prin care sa nu te implici foarte mult afectiv “Poate ca ai dreptate, dar hai sa nu ne gandim la asta acum”.

Condu discutia spre optimism – preia initiativa si incearca sa aduci conversatia intr-un punct mai optimismt, fara sa contrazici pesimistul. De exemplu, daca persoana respectiva aduce in discutie o experienta neplacuta acasa, o cearta cu parintii, fratele sau sora, intreaba care ar fi o posibila solutie pentru ca relatiile intre ei sa se detensioneze. In felul acesta determini persoana respectiva sa se gandeasca la varianta in care lucrurile functioneaza bine.

Vorbiti despre altceva – cand varianta de mai sus nu functioneaza, deviaza discutia intr-un subiect mai placut. “Care sunt planurile de weekend/vacanta?”, “Ce seriale mai urmaresti?”. Poti intreba despre orice topic despre care stii ca reprezinta un hobby sau o activitate placuta.

Ajuta persoana respectiva sa-si controleze atitudinea – pe termen lung cel mai bine atat pentru pesimist cat si pentru cei din jur este bine sa incerci sa determini o schimbare. Ajuta persoana sa invete sa accepte ca pe ceva firesc un eveniment neplacut: daca a fost certat ca a intarziat la ora de matematica, nu este un lucru atat de grav si nu inseamna ca profesorul are ceva impotriva lui, ci doar nu tolereaza intarzierile. Iesiti in grupuri cu mai multe persoane astfel sentimentul de pesimism se va pierde printre glume si atitudini relaxate, trimite periodic mesaje pozitive pentru a-ti ajuta prietenul sa vada lucrurile frumoase “uite ce soare e afara astazi, o zi superba!”, “hey, echipa ta preferata a castigat meciul :)”, “Hai sa ne bucuram de verdeata din parc! Ce preferi, bicicleta sau plimbare?”

Nu uita ca este foarte important sa nu te lasi coplesit de emotiile celorlalti. Pastreaza-ti sentimentele optimiste, iar cand simti ca este prea mult departeaza-te pe cat posibil de persoanele te afecteaza in mod direct pana cand simti ca esti din nou in control asupra influentei pe care o au prietenii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*