Link pagina copiat!
Concurs de fotografie si desen la Cluj-Napoca
16 mai 2017
Workshop despre stres cu adolescenții de la Iași
16 mai 2017

A trece printr-o despărțire nu este niciodată confortabil, indiferent cine inițiază procesul. Iar cum nici o relație nu e la fel, reacțiile noastre sunt și ele diferite și depind de strategiile pe care le avem pentru a face față situației. Bineînțeles, nu există strategii care să funcționeze la fel pentru toată lumea, dar putem  oferi câteva recomandări care să te ajute să treci mai ușor

printr-o despărțire.

  1. Amintește-ți că relația nu a fost mereu colorată. De obicei, după o despărțire tindem să idealizăm relația, să ne amintim cu precădere lucrurile pozitive, iar acest lucru ne face să acceptăm foarte greu realitatea despărțirii, chiar să negăm ca aceasta s-a întâmplat. Așadar, este recomandat să contracarăm această tendință a minții. O putem face notând lucrurile care nu au funcționat sau care nu ne-au făcut fericiți în această relație.
  2. Povestește-le apropiaților despre despărțire. Discuțiile cu prietenii, familia ne ajută să reflectăm asupra relației și a despărțirii, dar, mai ales, ne ajută să înțelegem mai bine ce s-a întâmplat.
  3. Rezistă tendințelor impulsive. Stai departe de el/ea și de probleme! Identifică emoțiile pe care le ai și acceptă-le. Acceptă să fii furios, trist, impulsiv, dar nu da curs comportamentelor nepotrivite la care acestea te expun (ex. Fumat excesiv, consum excesiv de alcool, urmărirea celui/celei de care te-ai despărțit etc, trimiterea mesajelor către el/ea.). Aceste comportamente te vor face să te simți bine pe moment, dar apoi emoția negativă va reveni și va fi mai puternică.
  4. Scrie despre ceea ce simți. Un jurnal te poate ajuta să îți exprimi emoțiile.
  5. Citește cărți, articole și bloguri de specialitate. Acestea te pot ajuta să înțelegi mai bine situația prin care treci și să reflectezi asupra emoțiilor tale.
  6. Schimbă lucruri din mediul în care trăiești. Probabil că multe dintre locurile, obiectele, obiceiurile tale îți amintesc de relație. Încearcă să modifici ceea ce poți: poziția mobilei în cameră, evită locurile în care mergeați împreună, evită melodiile pe care le asociezi cu el/ea.

Psiholog Daniela Dumulescu, Centrul de Resurse pentru Adolescenți Cluj-Napoca

Adolescenteen
Adolescenteen
Scopul platformei online este de a ajuta adolescentii cu informatii utile si de specialitate, facilita interactionarea in vederea obtinerii unor raspunsuri care sa ii ajute in rezolvarea diverselor probleme sau sustinere pentru a depasi situatii dificile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*