Link pagina copiat!
Ce inseamna toleranta si cum sa o aplici in viata de zi cu zi
15 noiembrie 2015
Cum te afecteaza consumul de alcool
17 noiembrie 2015

Respiraţia urât mirositoare, denumită halitoză sau halenă în termeni medicali poate fi o problemă când vorbeşti cu colegul de bancă sau când te apropii de cineva să-i şopteşti ceva. Vestea bună e că respiraţia urât mirositoare poate fi combătută cu câteva obiceiuri simple şi cunoscând cauzele ei astfel încât să le poţi controla.

Toată mâncarea pe care o mânânci este mai întâi mărunţită şi mestecată în gură. Respiraţia urâtă este cauzată de bacteriile care se dezvoltă şi se hrănesc cu resturile de mâncare rămase între dinţi, chiar dacă e vorba de bucăţi foarte, foarte mici. Când nu te speli pe dinţi mai mult timp aceste bacterii elimină chimicale care îţi fac respiraţia să miroasă urât.

Alte cauze:

  • Hidratare insuficientă. Unul din motivele pentru care ne miroase gura dimineaţa este că pe timpul nopţii, în timpul somnului, nu se produce la fel de multă salivă ca pe timpul zilei.
  • Probleme cu dinţii sau gingiile. Placa bacteriană, tartru, infecţii ale gingiei, carii, toate acestea lăsate netratate pot afecta mirosul respiraţiei.
  • Alimente cu miros puternic: ceapă, usturoi s.a. Mirosul este absorbit în sânge, ajunge în plămâni şi apoi în respiraţia ta. Chiar dacă te speli pe dinţi sau mesteci gumă, mirosul va dispărea complet abia după ce alimentul va fi eliminat din corp.
  • Alte afecţiuni interne. Diabet, probleme cu ficatul, infecţii respiratorii, bronşită cronică, reflux gastroesofagian.

Ce poţi să faci pentru a evita o respiraţie neplăcută:

  • periază-ţi dinţii zilnic şi asigură-te că reuşeşti să cureţi resturile de mâncare. Poţi folosi şi apa de gură pentru a îndepărta bacteriile în proporţie mai mare;
  • mergi la medicul dentist de cel puţin două ori pe an pentru a-ţi verifica sănătatea dentară şi a trata eventualele afecţiuni;
  • bea apă când nu poţi să te speli pe dinţi după masă, te ajută să cureţi resturile de mâncare;
  • mestecă o gumă sau un drops mentolat dacă ai nevoie de un impuls de prospeţime rapid. Nu exagera cu ele, pot avea efecte dăunătoare în timp;
  • verifică cu un medic eventuale alte afecţiuni care pot influenţa mirosul respiraţiei.

Printre metodele naturiste de menţinere a unei respiraţii proaspete se numără consumarea de alimente precum merele (pentru curăţare şi hidratare a cavităţii bucale), sau mestecă bucăţele de scorţişoară sau ghimbir (atenţie totuşi, acestea au un miros puternic şi poate fi neplăcut pentru unele persoane din jurul tău).

Tu ce metode foloseşti pentru a-ţi păstra respiraţia proaspătă?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*