Link pagina copiat!
STUDIU Pictura, dansul, muzica, scrisul –activitățile creative ne ajută să ne simțim bine
28 iulie 2017
Concurs de fotografie la Cluj-Napoca
28 iulie 2017

După ce am explicat până acum, în Campania noastră pe tema furiei, despre ce este, cum se manifestă și de ce e important sa o controlăm, discutăm astăzi despre câțiva pași care ne pot ajuta să o gestionăm mai bine.

 

Există câteva metode simple de autocontrol recomandate de psihologi pentru a reduce manifestările excesive ale furiei. Gestionarea furiei nu urmărește suprimarea furiei, deoarece această emoție naturală se naște independent de voința ta.

 

Cauzele principale legate de exprimarea furiei se regăsesc în copierea comportamentului adulților din perioada copilăriei. Adolescenții care se nasc și cresc în familii unde mediul conflictual este unul des întâlnit ajung să devină viitori adulți cu tulburări de comportament. Furia poate deveni cronică atunci când apar evenimente traumatizante sau care cresc frecvent nivelul de stres.

 

Pasul 1 Ce anume ascunde furia?

Deseori, furia este modul în care se ascund alte sentimente, precum rușinea, nesiguranța, suferința sau vulnerabilitatea. Adolescenții care au dificultate în exprimarea emoțiilor se confruntă cu astfel de situații. Odată cu identificarea emoțiilor ascunse și gestionarea lor corespunzătoare este eliminată și furia excesivă.

 

Pasul 2 Ce anume stimulează furia?

Identifică care sunt sursele de proveniență ale furiei: lipsa de apreciere, contrazicerea, lipsa de respect, învinuirea, nedreptatea, etc.

 

Pasul 3 Care sunt simptomele furiei?

Identifică care sunt semnele care anunță instalarea furiei: respirația accelerată, tensiunea musculară, agitația, dificultatea de concentrare, dificultatea de exprimare sau orice manifestare diferită care produce disconfort.

 

Pasul 4 Cum calmez furia?

Acum este momentul în care să îți confrunți furia și să o temperezi, ideal înainte să o scapi de sub control. Conștientizează manifestările fizice provocate de aceasta. Această formă de autocontrol ajută la diminuarea intensității sale emoționale. Exersează respirația profundă. Inspiră și expiră adânc, din abdomen. Fă o plimbare în aer liber și relaxează-te prin metode proprii preferate.

 

Pasul 4 Cum exprim furia?

Descoperă ce anume te-a supărat cu adevărat. Gândește-te la sentimentele celor din jur. Caută explicații rationale pentru sursa frustrării. Identifică soluții. Și, poate cel mai important, învață să ierți.

 

Ramona Luiza Dîrlea, psiholog la Centrul de resurse pentru adolescenți din Bacău

Aziz Acharki

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*