Depresiaexhausted-151822_640

  • Depresia este o stare de tristețe care durează mai mult, tristețe care este însoțită de: nervi, oboseală, lipsa de chef pentru diverse activităţi, sentimentul singurătate, de inutilitate, credința că nimic nu se va mai schimba, totul va merge rău.
  • La această vârstă depresia poate fi provocată de schimbările numeroase prin care trec fiecare fată şi băiat: schimbările legate de corp, de aspectul fizic, de alegerea prietenilor, de responsabilitățile mai mari la şcoală, de modul diferit în care stabilesc relații cu adulții sau cu alți tineri de vârsta lor.
  • Fiecare trece la un moment dat prin perioade de tristeţe cauzate de anumite probleme cu care se întâlneşte. Când aceste stări de tristeţe durează însă mai mult, este necesar să te adresezi unui psiholog. Poți să vorbești cu părinții sau un adult de încredere și îți recomandă ei unul, sau poți întreba un profesor sau consilier școlar.

Ce se întâmplă dacă nu tratezi depresia?

Fără tratament adecvat, depresia duce la următoarele probleme:

  • comportamente de risc: consum excesiv de alcool, droguri, sex neprotejat, pentru a scădea disconfortul simţit în depresie. Aceste substanţe agravează însă starea şi cresc riscul contactării bolilor cu transmitere sexuală.
  • probleme la şcoală: depresia determină oboseală şi dificultăţi de concentrare, scăderea performanţelor şcolare, absenţa de la ore, sau chiar abandonul şcolar.
  • probleme cu alimentaţia : mâncat prea puţin sau prea mult.
  • automutilarea: tăieri, zgârieturi, arderi pe corp.
  • comportamente agresive: implicarea în conflicte, bătăi.
  • suicid: gânduri, ameninţări sau chiar tentative de a cauza propria moarte.

crying-146425_640Cum poți evita depresia:

  • Căută să fii în preajma persoanelor în care ai încredere, care te ascultă.
  • Dacă în jurul tău sunt persoane care te întristează, întâlneşte-te mai rar cu ele, pentru o perioadă.
  • Ai mai multă grijă de corpul şi de mintea ta. Fă sport- prin sport se produc cantităţi importante de substanţe care dau o dispoziţie bună. Nu îţi încarca total programul cu lucruri de făcut, e bine să îţi pui sarcini sau activităţi pe care le poţi duce la sfârşit ca să fii mulţumt(ă) că le-ai făcut şi nu dezamagit(ă) că nu ai „bifat” tot ce ai fi vrut să faci
  • Somnul este foarte important- încearcă să nu pierzi nopţile, poţi încerca să îţi fixezi o anumită oră pentru culcare/trezire, cu care să te obişnuieşti
  • Este importantă şi alimentaţia- o dietă variată şi sănătoasă, care să includă fructe, legume, peşte, nuci, cereale, mierea de albine, care influenţează în bine creierul, care influenţează şi dispoziţia ta
  • Nu consuma alcoolul sau drogurile – deşi pare că reprezintă o solutie (temporară), ele au efecte negative, adică te pot duce cu paşi şi mai rapizi către depresie
  • Nu întrerupe treburile şi activităţile zilnice cu care eşti obişnuit(ă), chiar dacă acestea sunt spălatul, curaţenia, ordinea între haine sau pe birou, ordinea în calculator- sunt sarcini uşoare, care nu te stresează, şi te ajuta să ieşi din starea de gândire negativă

Pagina anterioara