Job-ul de vara – o altfel de vacanta
29 iunie 2015
Cum facem un bagaj rapid si simplu pentru vacanta de vara?
2 iulie 2015

ganduri zboara

Uneori sentimentele sunt prea puternice ca să le poți controla, mai ales cele neplăcute. Ne lăsăm atât de copleșiți de supărare sau de teamă, de rușine sau de mânie, încât sentimentele preiau controlul.

În astfel de momente simțim nevoia să “evadăm” o vreme, până când vom fi pregătiți să le facem față. Iată patru Mari Evadări pe care le poți încerca și tu.

Găsește ceva de râs

Citește revista preferată de benzi desenate sau urmărește o emisiune amuzantă la televizor. Roagă pe cineva să te gâdile sau să-ți spună un banc. Cine știe, poate vei fi amuzat de însăși situația care-ți dă de furcă. Un băiat a descoperit metoda asta și o folosește în permanență. Obișnuia adesea să scape lucruri și să le spargă. Era furios de neîndemânarea lui și îi era rușine de cei din jur. Se temea mereu că va scăpa și va sparge ceva. Într-o zi a găsit o cale de a face glume pe seama problemei sale. Acum, de fiecare dată când scapă ceva spune: “Ha! Forța gravitațională lovește din nou!”

Fă altceva

Mergi cu bicicleta sau du-te să inoți. Aruncă la coș sau pune-ți rolele în picioare și ieși în parc. Fă o plimbare, concentrându-te totodată la sunetele și priveliștea care ți se oferă. Vorbește în gând despre tot ce vezi, ce mirosuri simți, ce sunete îți aud urechile, încercând să le descifrezi pe cele mai îndepărtate sau încete. Atinge obiecte și fă diferența între modul în care se simt. În acest mod vei fi distras de la sentimentele tale.

Relaxează-te

Prin relaxare te poți concentra și asupra altor lucruri, nu numai asupra sentimentelor tale puternice. Există mai multe metode de relaxare. Îți propunem una dintre ele:

  1. Găsește un loc liniștit unde să fii singur o vreme. Așează-te comod și închide ochii.
  2. Imaginează-ți că ai o baghetă uriașă de făcut baloane și un tub cu apă și săpun. Înmoi bagheta în săpun și începi să faci baloane mari, colorate. Baloanele se îndepărtează plutind și se fac din ce în ce mai mici, până când dispar complet.
  3. Pune un motiv de îngrijorare în fiecare balon și privește-l cum se îndepărtează de tine plutind iar în final dispare. Dacă preferi o variantă vizuală online în timp real, pentru acest exerciţiu, încearcă site-ul ăsta.
  4. Fă asta timp de cinci sau zece minute. Oprește-te când te simți mai liniștit.

Visează cu ochii deschiși

Să visezi cu ochii deschiși e ca și cum ai avea propriile filme preferate pe un DVD. Poți să te uiți la ele de câte ori vrei, fără să plătești. Poate ai deja un vis special, numai al tău, pentru clipele în care simți nevoia să te desprinzi de realitate. Iată încă doua vise pe care le poți încerca:

“Dacă aș putea avea orice îmi doresc…”

Câteodată avem sentimente puternice pentru că încercăm să îndepărtăm sau să zăvorâm adânc în suflet un alt sentiment, o nevoie sau un plan de viitor. Exercițiul visării cu ochii deschiși te poate ajuta să afli dacă același lucru se întâmplă și în cazul tău. Iată două exemple:

  1. Dacă aș putea avea orice îmi doresc…părinții mei mi-ar acorda mai multă atenție. Poate că ești gelos pe frații sau pe surorile tale. Sau poate că simți nevoia să fii remarcat și să te simți special. Ce poți face ca să-ți îndeplinești această nevoie?
  2. Dacă aș putea avea orice îmi doresc… mama m-ar legăna așa cum o făcea când eram mic. Poate ești trist sau ți-e frică. Sau poate că simți nevoia să fii ținut în brațe. Ce poți face ca să-ți îndeplinești această nevoie?

Dacă nu reușești să-ți dai seama care este semnificația unui vis cu ochii deschiși, vorbește cu cineva de încredere despre el și poate cu ajutorul acelei persoane vei găsi o explicație.

Înfruntă-ți demonul

Cea mai bună cale să scapi de o temere este să te întorci spre ea și să o înfrunți. Acest vis cu ochii deschiși te va ajuta să înfrunți „demonul” sentimentului care te copleșește.

  1. Gândește-te la sentimentul tău. S-ar putea să fie frică sau mânie, gelozie sau rușine, supărare sau singurătate.
  2. Imaginează-ți cum arată sentimentul tău.
  • Teama poate arăta ca un șoricel căruia îi dârdâie mustățile de frică.
  • Mânia poate semăna cu o creatură de foc, care scoate fum pe nas și urechi.
  • Supărarea ia chipul unui elefant albastru cu trompa și cu urechile lăsate în jos.
  1. Acum imaginează-ți ca îi oferi sentimentului tău un cadou. Dacă teama ta arată ca un șoarece, dă-i o bucățică de brânză. Dacă mânia ta seamănă cu un monstru înflăcărat, dă-i o înghețată la cornet. Dacă supărarea ta e un elefant albastru, adu-i niște alune roz.

După ce încerci metodele propuse de a nu lăsa sentimentele să preia controlul, te rugăm să revii și să ne lași impresiile tale în secțiunea de comentarii de mai jos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*