Pericolele ce se ascund în spatele dietelor – anorexia
13 noiembrie 2017
Atelier la Cluj-Napoca despre cum ne alegem cariera
15 noiembrie 2017

Miercuri, 15 noiembrie 2017, între 15.00-16.00

Live chat despre tehnici de relaxare

Te simți încordat și simți că nu reușești să scapi de stresul temelor și al testelor? Simți uneori că ești copleșit de îngrijorări? Ai vrea să ai mereu la îndemână niște tehnici utile prin care să te poți relaxa repede și ușor?

Atunci te invităm să participi miercuri – 15 noiembrie, între orele 15.00-16.00, la live chat-ul pe tema tehnicilor de relaxare, în care vei descoperi beneficiile relaxării și vei învăța cum poți să le utilizezi eficient alături de psihologul Casandra Timar-Anton, de la Centrul de resurse pentru adolescenți din Cluj-Napoca.

Vă așteptăm în discuție!


Live chat

Miercuri, 15 noiembrie 2017, între 15.00-16.00

Live chat despre tehnici de relaxare
Utilizator anonim1628
Heizzz
Utilizator anonim1669
Hei
Utilizator anonim1672
Hei
Utilizator anonim1690
Hei
Admin Oana Craciun
Buna! Incepem discutia in curand, la ora 15.00 not-one-care !
Casandra
Salut! Sunt Casandra Timar-Anton - psiholog la Centrul de Resurse pentru Adolescenti Cluj-Napoca si astazi vom discuta impreuna despre tehnicile de relaxare smile
Casandra
Va incurajez calduros sa imi adresati intrebari pentru a face cat mai eficienta aceasta oportunitate
Utilizator anonim1694
Buna!
Casandra
Ce stiti despre tehnicile de relaxare?
Casandra
Salut!
Casandra
Cat de familiari sunteti cu acestea?
Utilizator anonim1694
Ne ajuta sa ne golim mintea de ganduri
Casandra
Da, intr-adevar, unul dintre avantajele utilizarii tehnicilor de relaxare este acela de a ne indrepta atentia catre ceva care ne ajuta sa ne detensionam
Utilizator anonim1694
Putem incepe sa viziualiizam un tablou relaxant, un peisaj, sa respiram profund, sa bem ceai, sa stam langa animale, sa primit afectiune
Casandra
Cat de des folosesti tehnicile de relaxare?
Utilizator anonim1694
Nu foarte des, le foloesc seara cel mai mult, cand am mai mult timp liber
Utilizator anonim1693
Nu le folosesc,dar pofit de aceasta ocazie si poate pot schimba ceva
Casandra
Asa este! Tehnica controlului respiratiei ne ajuta sa ne mutam atentia de la spre exemplu, emotiile pe care putem sa le avem inainte de o prezentare, la modul in care respiram
Utilizator anonim1694
Ne puteti spune ceva tehnici de respiratie pentru linistire?
Casandra
De cele mai multe ori atunci cand resimtim un stres puternic asociat cu o prezentare sau un alt eveniment important, corpul nostru intra intr-o faza de agitatie, de alarma
Utilizator anonim1694
As vrea sa va intreb si despre cum trebuie sa respiram si cand facem sport
Casandra
tehnica respiratiei ne este utila fiindca o putem utiliza tot timpul
Casandra
nu trebuie sa fim intr-un spatiu anume pentru a o putea realiza
Casandra
este important sa le acordam doua trei minute in care sa incercam sa respiram adanc si rar
Casandra
respiratia sa vina din abdomen, din diafragma si nu din piept
Casandra
atunci cand respiram din piept si facem asta repede, de regula cand suntem stresati, putem ajunge sa ne hiperventilam si astfel sa ne simtitm ametiti, sa avem stari de greata etc
Casandra
legat de intrebarea ta cu sportul depinde de ce sport efectuam
Utilizator anonim1694
super, dar cum ne dam seama cand respiratia vine din abdoment ci nu din piept?
Utilizator anonim1694
La sala de exemplu, respir mai greu, si am tendinta de a casca mai mult cand fac sportt
Casandra
de regula atunci cand alergam usor nu trebuie sa respiram foarte repede, intrucat ne obosim foarte tare
Casandra
respiratia din abdomen este aceea adanca, profunda
Casandra
nu cea rapida si usoara
Utilizator anonim1694
Multumesc!
Casandra
poti inspiri pana numeri la 5 spre exemplu
Casandra
stai cateva momente si apoi expiri tot asa lent si sa simti cum aerul iese usor din plamani
Casandra
Cu placere!
Casandra
Cascatul poate avea mai multe cauze
Casandra
El poate sa fie asociat evident cu starea de oboseala, de extenuare
Utilizator anonim1694
Am incercat acum, de cate ori ar trebui sa respiram asa ca sa ne linistim, ca sa nu mai fim stresati?
Casandra
Dar in acelasi timp poate fi asociat si cu o oxigenare redusa a creierului
Casandra
Asta depinde de la persoana la persoana. Fiecare dintre noi trebuie sa reuseasca sa isi personalizeze tehnica
Utilizator anonim1694
Banuiesc ca putem sa ne dam seama numai prin exercitiu
Casandra
Poate pentru unii dintre noi functioneaza foarte eficient tehnica respiratiei, in schimb poate pentru altii este mai utila tehnica relaxarii musculare, spre exemplu
Utilizator anonim1694
Ce ne puteti spune despre tehnica relaxarii musculare?
Casandra
Da, prin exercitii efectuate cu regularitate, intrucat tehnicile de relaxare functioneaza la nivel optim doar in momentul in care ele devin sa spunem asa ca o rutina pentru organsimul nostru
Casandra
Tehnica relaxarii musculare implica incordarea pe rand a diferitelor grupe de muschi pentru cateva secunde, iar apoi detensionarea, respectiv relaxarea acestora
Casandra
Puteti incepe spre exemplu acum sa va incordati pumnul drept pentru cateva momente
Utilizator anonim1694
Ok voi incerca chiar acum
Casandra
Sa-l incordati in asa fel incat sa simtiti tensiunea in pumn, iar apoi eliberati pumnul
Casandra
Veti simti o detensionare in pumn, o senzatie placuta de relaxare
Casandra
la fel se procedeaza pentru fiecare grup de muschi ai corpului
Casandra
Cand suntem acasa, seara inainte de culcare, putem apela si la tehnici de imagerie dirijata
Utilizator anonim1694
Asa este!
Casandra
Poate vi s-a intamplat ca atunci cand incercati sa adormiti sa va dati seama ca mintea voastra este plina de ganduri legate de activitatile pe care le-ati realizat in ziua respectiva
Casandra
Ce trebuie sa rezolvati maine
Utilizator anonim1694
Corect
Utilizator anonim1694
Ce e de facut in acest caz?
Casandra
Ce prezentare reusita trebuie sa fac etc
Casandra
Si brusc ne dam seama ca somnul nu mai apare
Casandra
In cazul asta putem sa ne gandim la un loc placut noua
Casandra
Spre exemplu, ne plac iesirile in natura
Casandra
Si incepem sa ne construim ca o poveste in minte
Casandra
Incepem sa ne vizualizam cum intram in padure, cum ne oprim in dreptul unui arbore si ni-l descriem
Casandra
Cum arata frunzele de pe jos, ce miros au ele, etc
Admin Oana Craciun
Suna relaxant, intr-adevar cool !
Casandra
Indicat este sa ne vizualizam pe noi pasind prin padure, nu ca intr-un film
Casandra
imi vizualizez piciorul drept cu paseste, apoi cel stang etc
Utilizator anonim1694
Foarte dragut
Casandra
cu cat reusim sa cream mai multe detalii acestei povestiri, cu atat gandurile noastre precedente se vor diminua si ne vom focaliza doar pe creionarea povestirii noastre
Casandra
Fiecare isi poate crea propria poveste
Casandra
putem sa ne imaginam ca suntem la mare
Casandra
pe plaja
Utilizator anonim1694
Super! Alte tehnici impotriva stresului?
Casandra
ca ingrijorarile si gandurile noastre vin si pleaca, precum apa si valurile marii
Utilizator anonim1694
Corect, unele ganduri pleaca si altele vin
Casandra
sau cu o imagine a norilor, norii care vin, dar pleaca
Casandra
Training-ul autogen este o alta modalitate de a ne relaxa
Casandra
Acesta implica utilizarea unor formule pe care ni le spunem, astfel incat sa ajungem sa ne simtit intr-un fel
Casandra
Spre exemplu, ”imi simt bratul drept foarte greu”
Casandra
Ideea centrala in toate tehnicile de relaxare este implicarea noastra suta la suta
Casandra
Daca noi nu ajungem sa credem ca acel exercitiu ne va ajuta cu adevarat, nu vom putea ajunge sa ne relaxam cu adevarat
Casandra
Meditatia, iarasi poate fi utilizata ca moment de relaxare
Casandra
Poate ati auzit si de conceptul de mindfulness care face trimitere la mediatie, la aceea stare de focalizare pe momentul prezent
Casandra
Tehnica mindfulness ne poate ajuta sa ne focalizam asupra propriului corp
Casandra
Va puteti alege un loc linistit din casa, in care va simtit confortabilisi in care pentru o jumatate de ora nimeni sa nu va deranjeze sau sa va intrerupa
Casandra
Si incepeti sa fiti atenti la modul in care va bate inima, la reactiile fiziologice din corpul vostru, la cum respirati etc
Casandra
Studiile arata ca practicarea cu regularitate a mindfulness-ului reduce semnificativ din efectele asociate stresului cronic, durerii inainte de o interventie stomatologica spre exemplu
Utilizator anonim1694
Noi ne putem inocula foarte multe senzatii si trairii, cred ca totul pleaca de la creierul nostru,
Casandra
Indiferent ca utilizati tehnica respiratiei, cea a relaxarii musculare sau practicarea exercitiilor fizice, nu conteaza atat de mult tehnica utilizata, ci beneficiile acesteia
Casandra
Da, totul pleaca de la cum interpretam noi anumite situatii, si nu direct de la situatiile propriu-zise
Casandra
O situatie in sine nu ma poate influenta decat in masura in care eu incep sa ii acord o interpretare intr-un fel sau in altul
Utilizator anonim1694
Si cum putem controla acest lucru? Ar trebui sa fim mai realisti?
Casandra
Aici este nevoie sa fim atenti la gandurile noastre
Casandra
ce intelegi prin a fi mai realist?
Utilizator anonim1694
Sa nu interpretam atat de mult o situatie, sa nu desfacem firul in patru, ci sa luam lucrurile ca atare
Casandra
Da, asa e, sa incercam sa nu ne identificam cu situatia, sa nu ne invinovatim nejustificat
Utilizator anonim1694
As vrea sa va multumesc si sa va spun ca de la un psiholog, la un psiholog ca ati dat raspunsuri foarte utile pentru adolescenti. Daca prin munca noatra ajuntam macar un om, devenim cu adevarat implinitibin aceasta frumoasa meserie! Felicitari, Casandra!
Casandra
Daca mai aveti intrebari, va incurajez sa le adresati
Admin Oana Craciun
Felicitari, Casandra!
Casandra
Va multumesc si sper ca am putut oferi informatii si explicatii care sa clarifice acest subiect extrem de util intr-o lume extrem de ”pe fuga” si stresata
Casandra
Multumesc mult, Oana! smile
Casandra
Va propun ca astazi, atunci cand ajungeti acasa sa reflectati asupra momentelor voastre de relaxare si sa va alegeti una dintre tehnicile mentionate pe parcursul discutiei si sa o exersati smile
Casandra
Mereu cand este sa ne cream un obicei nou suntem tentati sa spunem ca incepem de ”maine”, insa haideti ca acest ”maine” sa fie chiar de azi
Utilizator anonim1693
Provocare acceptata smile
Casandra
Astept sa ne spuneti cum v-ati simtit dupa implementarea acestui nou comportament, daca ati intampinat anumite greutati, unde anume, ce v-a placut cel mai mult, etc
Casandra
Mi-a facut placere sa discut cu voi despre acest subiect si astept feedback-ul vostru in urma provocarii pe care am lansat-o
Admin Oana Craciun
Multumim pentru sfaturi si ideea de final, cred ca e un exercitiu util, mai ales la final de zi!
Casandra
O dupa-amiaza frumoasa si nu uitati sa va creati momente de relaxare! Tine doar de voi!
Admin Oana Craciun
Va multumim si celor care ati participat la discutie si va asteptam la urmatoarele live-uri pe teme de interes. Si sa avem o zi frumoasa in continuare smile!
Casandra
smile
Utilizator anonim1753
Total utilizatori: 1


Reguli

Accesul in live chat este permis tuturor, inclusiv celor care nu sunt utilizatori ai platformei noastre, insa cu respectarea unor reguli de bun simt in cadrul conversatiei si a dreptului la libera exprimare.

Nu vor fi acceptate intrebarile sau comentariile care se abat de la subiectul propus si nici cele care sunt rautacioase ori aduc atingere drepturilor participantilor la live chat.

Pentru buna desfasurare a discutiei, haideti sa incercam sa adresam intrebarile pe rand si sa lasam timp specialistului sa va raspunda tuturor, astfel incat la final toata lumea sa plece acasa cu raspunsuri.

Va multumim si va asteptam in Live Chat!


Adolescenteen
Adolescenteen

Scopul platformei online este de a ajuta adolescentii cu informatii utile si de specialitate, facilita interactionarea in vederea obtinerii unor raspunsuri care sa ii ajute in rezolvarea diverselor probleme sau sustinere pentru a depasi situatii dificile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*