Despre iertare: cele 4 etape ale iertării
29 decembrie 2017
Gânduri nesănătoase vs. gânduri sănătoase (2)
30 decembrie 2017

Psihologul Albert Ellis, părintele terapiei rațional-emotive și comportamentale a identificat câteva tipuri de gânduri pe care oamenii le au și care le provoacă suferințe emoționale. El a explicat de ce acestea sunt nesănătoase și care este alternativa lor sănătoasă:

  • Trebuie să beneficiezi tot timpul de dragostea şi aprobarea persoanelor care sunt importante pentru tine. O astfel de credinţă este nerealistă și determină o persoană să piardă foarte mult timp şi energie în încercarea de a câştiga aprobarea tuturor. Este bine să ne dorim să primim  aprobarea şi dragostea celorlalţi, însă nu este o necesitate şi nu depindem de ea pentru a supravieţui.  O persoană care are această credință rigidă este orientată excesiv să-i mulţumească pe alţii, și prea puțin de propriile dorinţe.
  • Persoanele care îţi fac rău sau te nedreptăţesc sunt rele şi ar trebui blamate, condamnate şi pedepsite. Oamenii nu sunt răi, ci doar comit fapte considerate rele. Oarecum, este normal şi de înţeles ca oamenii să comită şi fapte rele, deoarece nimeni nu este perfect şi toţi suntem sortiţi greşelilor.
  • Viaţa este groaznică atunci când lucrurile nu se petrec aşa cum am dori noi. Nimic nu este atât de grav sau de groaznic, încât să nu poată fi suportat. Adesea mintea noastră transformă un eșec într-o catastrofă ceea ce provoacă anxietate și o suferință excesivă.

Daniela Dumulescu, Centrul de Resurse pentru Adolescenți, Cluj-Napoca

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*