Gânduri nesănătoase vs. gânduri sănătoase
30 decembrie 2017
Ce este identitatea vocațională?
31 decembrie 2017

Continuăm seria articolelor despre gândurile nesănătoase cu un nou set de exemple prin care putem înlocui anumite gânduri nesănătoase cu altele care sunt sănătoase, adică ne ajută emoțional și evităm suferințele. ața cum au fost ele identificate de psihologul Albert Ellis, părintele terapiei rațional-emotive și comportamentale:

  • Suferințele emoționale provin din presiuni externe, astfel că nu le putem controla sau le putem controla foarte puțin. Această credință este eronată, deoarece emoţiile provin în cea mai mare măsură din felul în care ne raportăm la evenimente şi nu din evenimentele în sine.
  • Este mai uşor să eviţi confruntarea cu multele dificultăţi ale vieţii decât să-ţi asumi responsabilitatea și să fii disciplinat. Confruntarea cu o situaţie dificilă reprezintă adesea cea mai bună modalitate de rezolvare a acesteia.
  • Fericirea se obține prin pasivitate și inerție. Persoanele care încearcă să obţină fericirea prin pasivitate nu sunt fericite. O bună soluţie constă în implicarea într-o activitate preferată cu finalitate creativă.
  • Ne considerăm persoane bune și valoroase dacă avem performanțe bune și suntem apreciați de cei din jur. Valoarea umană este diferită de ceea ce facem. Acceptarea propriei persoane cu puncte forte și limite constituie fundamentul sănătății emoționale. Evaluarea propriei persoane prin prisma unor performanțe duce la nesiguranță și la tulburări emoționale.

Daniela Dumulescu, Centrul de Resurse pentru Adolescenți, Cluj-Napoca

2 Comments

  1. IgorekCasse spune:

    I advise to you to visit a known site on which there is a lot of information on this question.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*