Cum să te simţi mai bine când treci prin momente dificile


Cum să conduci maşina minţii? Puterea creierului tău
31 martie 2017
EXERCIȚIU Cum să fim mai conştienţi de noi înşine şi de momentul prezent
5 aprilie 2017

Acceptă lucrurile aşa cum sunt!

Zilnic trecem prin situaţii diverse care vin cu emoţii şi stări diferite. Unele dintre acestea ne ameninţă starea de bine.

Iată câteva metode simple prin care poţi să te simţi mai bine atunci când treci prin momente mai dificile:

  1. Fii tolerant cu tine însuţi! Încurajează-te, în loc să te critici! Comportă-te cu tine aşa cum te-ai comporta cu un prieten bun în aceeaşi situaţie!
  2. Găseşte-ţi un hobby sau învaţă ceva nou! Aceste lucruri îţi vor creşte încrederea în tine şi te vor ajuta să întâlneşti persoane noi.
  3. Practică o activitate sportivă care-ţi place! A fi activ reduce stresul, anxietatea şi îţi dă mai multă energie.
  4. Ajută-i pe alţii! Implicarea în comunitate sau în problemele celorlalţi îţi va oferi un sentiment de împlinire şi te va face să te simţi util.
  5. Conectează-te cu ceilalţi! Petrece timp de calitate împreună cu familia, prietenii, colegii; acest lucru te va ajuta să simţi că faci parte dintr-un grup.
  6. Exprimă-ţi creativitatea! Identifică un hobby sau o activitate în care poţi să fii creativ! Te ajută să te relaxezi.
  7. Acceptă lucrurile aşa cum sunt! Tindem să luptăm împotriva noastră şi a emoţiilor pe care le avem, dar ce-ar fi dacă am învăţa să le privim cu detaşare şi să renunţăm la luptă? Unele situaţii nu se pot schimba, oricât am încerca. Este mai sănătos să încercăm să acceptăm aceste situaţii şi să trecem prin ele, decât să le oprim. Permite emoţiilor şi gândurilor negative să se manifeste. Ele sunt doar câteva gânduri şi câteva emoţii… nimic mai mult… vin şi trec.

Daniela Dumulescu, psiholog la Centrul de Resurse pentru Adolescenți din Cluj-Napoca

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*