Ce este intuitia si cum functioneaza
11 mai 2016
A fi sau a nu fi nehotarat
13 mai 2016

In timpul ciclului menstrual, corpul tau traverseaza mai multe etape, fapt ce se va repeta in fiecare luna.  Simptomele difera pentru fiecare organism in parte – vei observa ca sunt fete care acuza dureri insuportabile sau, din contra, fete care nu au asemenea neplaceri.

Cele mai comune senzatii asociate menstruatiei sunt retentia de lichide (te simti balonata, indiferent de cat de putin mananci, iar incheieturile sunt mai umflate ca de obicei), pofta de mancare oscilanta (poti manca mai mult ca de obicei, poti avea pofte clare – ciocolata, mancaruri mai grase sau poti sa iti pierzi apetitul ) si durerile care apar din senin (te dor capul, spatele, muschii).

Iata cateva sfaturi care sa faca mai usor de suportat aceasta perioada problematica:

  1. Bea multe lichide – Contrar simptomelor care iti spun ca organismul tau este plin de apa, necesarul de lichide este mai mare in aceste zile. Cu cat vei fi mai bine hidratata, cu atat le vei asigura tesuturilor apa, inlaturand astfel un stres organic, care face corpul sa isi faca rezerve de apa. Daca se va simti hidratat corespunzator, organismul va fi mai putin tentat sa te faca sa te simti balonata.
  2. Suplimenteaza doza de fier – Sangerarea provoaca anemie, corpul tau pierzand in zilele menstruatiei mult fier. Incearca sa mananci spanac, legume cu frunze verzi, galbenus de ou, peste, ficat, capsuni, pepene galben, struguri, smochine si prune.
  3. Bai relaxante – O baie cu apa calduta (nu fierbinte) te va ajuta sa te calmezi atunci cand durerile sunt foarte mari. Poti pune in apa de baie ierburi relaxante si te vei simti instantaneu mult mai bine. Apa calda are un efect balsamic asupra muschilor si beneficiile sale sunt recunoscute din cele mai vechi timpuri.
  4. Odineste-te – Dar nu doar sa stai in pat si sa inveti, ci somn cat mai mult pentru a-i furniza corpului energia necesara refacerii. Starea fizica alterata plus emotiile puternice din preajma menstruatiei obosesc organismul si doar somnul il va ajuta sa se refaca rapid.
  5. Comprese calde – Durerile localizate in zona abdominala pot fi combatute cu ajutorul compreselor cu apa calda (o sticla medicinala pe care sa o tii lipita de locul dureror, in timplul crampelor menstruale). Acestea sunt extrem de utile mai ales seara, inainte de culcare, cand te ajuta sa ai un somn mult mai odihnitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*