Vreau sa tin dieta
25 februarie 2015
Ce sport mi se potriveste?
16 martie 2015

Stresul este un răspuns la evenimente, situaţii pe care le percepem ca fiind dificile şi pentru care simţim că nu avem resurse pentru a le face faţă. Este o stare neplăcută care, pe termen lung, afectează sănătatea, starea de bine, performanţa şi relaţiile cu ceillaţi.
Stresul se poate manifesta fizic, prin stări de oboseală, palpitaţii, încordare a muşchilor, dureri de cap şi psihic- prin stări de nervozitate, furie, supărare, agitaţie, nelinişte.

Care pot fi sursele de stres?
În funcţie de fiecare, sursele pot fi diferite: şcoala, relaţia cu profesorul sau părinţii, schimbarea şcolii, performanţele şcolare cerute de părinţi; relaţia cu colegii, cu prietenii; conflictele cu prietenii; problemele de comunicare în familie; conflicte cu fraţii, probleme financiare în familie, mutarea sau schimbarea şcolii, separarea sau divorţul părinţilor şi multe altele.

Iată ce îţi propunem să încerci atunci când simţi agitaţie, oboseală, furie sau supărare, oricare ar fi cauza acestor emoţii. Încearcă-le şi vezi ce ţi se potriveşte mai bine:

button-393841_640Pauza
Dă-ţi un timp în care sa nu faci nimic. Stai intr-un loc liniştit, fără gălăgie, într-o poziţie în care sa te simţi bine, poţi să închizi ochii dacă vrei. Încearcă să te detaşezi de tot ce ai făcut sau urmează să faci. Gândeşte-te doar că eşti în “pauză”  chiar şi pentru 5 minute. Aceste momente te pot ajuta să te linişteşti şi să continui apoi ceea ce ai de făcut.

Respiraţia profundăwoman-407179_640
Acordă atenţie respiraţiei. Când suntem agitaţi sau supăraţi, respiraţia noastră este mai rapidă, ceea ce face ca inima să bată mai rapid şi neregulat. Acest lucru amplifică starea de agitaţie şi nelinişte.

Pentru a ne linişti e bine să respirăm profund de câteva ori. În acest fel, bătăile inimii devin regulate iar plămânii se umplu cu aer şi corpul se relaxează.

Este bine ca la primele incercări de respiraţie profundă sa te întinzi pe o canapea sau pat, iar după ce te obişnuieşti cu această metodă o poţi folosi chiar dacă stai pe un scaun sau în picioare.

Cum poţi respira profund: Aşează-ţi o mână pe stomac şi una pe piept. Inspira adânc şi încet, pentru 5 secunde, observând şi imaginându-ţi cum plămânii tăi se umplu cu aer. Diafragma (adică muşchiul dintre plămâni şi stomac) va coborî pentru a face loc aerului să intre în plămâni şi va face stomacul să se ridice. Vei simţi acest lucru cu mâna pe care ai aşezat-o pe stomac. Pieptul se va ridica şi se va mări si el, datorită aerului care a intrat în plămâni. Este posibil să simţi un disconfort uşor în zona abdomenului, dar este în regulă. Expiră apoi încet, timp de 7 secunde, făcând  aerul din plămâni să iasă şi apoi contractă puţin muşchii abdomenului pentru a scoate tot aerul din plamani, înainte de a inspira din nou, reluând paşii de mai sus. Pentru a te relaxa, repetă acest exerciţiu de câteva ori.

speakers-258175_640Ascultă muzică
Muzica dă o stare de bine şi ajută să te linişteşti, fie că e muzica ta preferată sau alegi muzică de relaxare.

Muzica relaxantă poate fi cea care conţine sunete din natură, cum ar fi sunetul mării sau muzica chill out. Pe YouTube poţi găsi compilaţii întregi de muzică pentru relaxare.

Fă ceva ca să râzi
Râsul este foarte sănătos. Atunci cand râdem, transmitem creierului mesajul că suntem fericiţi, iar el se ocupă ca reacţiile chimice din organismul nostru sa susţină aceasta emoţie care ne dă o stare de bine. Dacă nu ai motive să râzi, caută să te alături unor persoane cu care poţi face asta iar dacă nu ai cu cine, caută clipuri pe internet cu întâmplări haioase, sau o comedie care îţi va schimba dispoziţia.girl-438133_640

Aer şi mişcare
Fă o plimbare în aer liber, observă lucrurile din natură, din drumul tău: plante, păsări etc, astfel încât să îţi deconectezi gândurile de la lucrurile care te-au supărat sau enervat.

Poţi încerca să faci sport, pentru că orice fel de exerciţii fizice relaxează. Mişcarea este una dintre cele mai bune tehnici antistres, iar avatajul este că nu trebuie să te duci la sală pentru asta. Urcă pe scări şi mergi pe jos. Poţi face asta oriunde.

Poţi să şi dansezi, astfel vei combina mişcarea fizică şi muzica. Iar dacă este frumos afară, poţi face toate aceste lucruri: să asculţi muzică, să faci sport sau să dansezi în aer liber!

Joacă şi afecţiune
Dacă ai un frate, o soră mai mică, un verişor sau vecin, un animal de companie, joacă-te. Orice vârstă ai avea, joaca destinde întotdeauna şi te face să râzi. În timpul jocului poţi să îţi manifeşti afecţiunea prin îmbrăţişări care dau o energie bună şi ajută mult la destresare şi te binedispun.

Acordă timp pentru ceea ce îţi place
Dacă ai un hobby practică-l şi bucură-te de asta. Nu îţi impune să atingi anumite lucruri în legătură cu hobby-ul tău ci pur si simplu să te bucuri de momentele în care faci ceea ce îţi place.

În plus, chiar dacă unele activităţi nu sunt chiar un hobby pentru tine, te poţi relaxa practicându-le, de exemplu poţi învăţa să găteşti ceva care îţi place, să repari ceva în casă sau să plantezi flori. Activitatea şi rezulatul ei îţi vor muta atenţia de pe gândurile care te frământă.

ducks-452485_640Baia fierbinte şi un somn bun

Baia fierbinte are multe beneficii printre care faptul că ajută la relaxarea generală a organismului şi îndepartează stresul. Apa caldă stimulează corpul şi duce la eliberarea de endorfine, care ajută la reducerea stresului, în mod natural. De asemenea, dacă ai probleme cu somnul, o baie fierbinte te va ajuta să te odihneşti mai bine.

Ce să eviţi atunci când eşti stresat?
Atunci când te-a supărat ceva, simţi nelinişte sau agitaţie e bine să te gândeşti şi la lucrurile care nu te ajută şi e ok să le eviţi, pentru a nu agrava situaţia.woman-598313_640

Fumătorii, de exemplu, cred că ţigările îi vor ajuta să se liniştească, dar este greşit. Tutunul mai mult agită! La fel şi cafeaua, coca-cola (conţin cofeină) alcoolul şi drogurile. Ele pot da, cel mult, o falsă senzaţie de liniştire, însă agreavează lucrurile şi nu soluţionează nicio problemă.

Evită să-ţi administrezi singur calmante. Nu lua pastile pe care le poţi găsi în casă şi nu cumpăra calmante de la farmacie la recomandarea prietenilor. Acestea pot fi luate doar sub îndrumarea unui medic care îţi poate spune dacă este nevoie să iei un tratament şi ce anume ţi s-ar potrivi.

Ai apelat vreodată la aceste metode de relaxare? Care dintre ele a avut cel mai rapid şi bun efect asupra ta?

Ai alte metode pe care ai putea să le împărtăşeşti cu noi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*