Facebook Live despre decizii, vineri – 16 iunie
15 iunie 2017
Actiune antidiscriminare la Iași
19 iunie 2017

Auzim din ce în ce mai des că trebuie să mâncăm sănătos, să mâncăm mai multe fructe și legume și mai puține produse procesate. Dar ce înseamnă mai exact să mâncăm sănătos? Cum se combină produsele cel mai bine și ce e indicat să consumăm, mai ales în adolescență, o perioadă de creștere și dezvoltare accelerate?

Specialiștii au realizat deja o piramidă alimentară cu produsele pe care le consumăm și o ierarhizare a acestora.

Consumă cereale și produse din cereale, pe care le găsești în pâine integrală, orez, paste făinoase integrale, deoarece sunt hrănitoare prin conținutul lor bogat în fibre, calciu, fier și vitamine din complexul B.

Legumele sunt prietenele noastre

Ne ajută de fiecare dată prin conținutul lor bogat de vitamina A și C, dar și de fibre și minerale.

În fiecare anotimp poți alege să mănânci după bunul plac legumele gustoase și frumos colorate, de sezon. Combinați culorile lor: verde, roșu, galben, portocaliu.

Vă propun o magie, pe care o puteți face oricând acasă: consumați în fiecare zi legumele pe care le pune mama în salate și în mâncăruri și o să fiți mai puternici!

Fructele sunt gustoase și importante în alimentația zilnică, a tuturor

Este vitamina C, o știți foarte bine, pentru că ea dă gustul acrișor al portocalelor și lămâilor și crește rezistența la boli.

Multe alte vitamine, minerale și fibre se găsesc în fructele proaspete.

Vrei să crești în înălțime, să ai oase rezistente și dinti sănătoși?

Atunci ai nevoie de calciu în fiecare zi. Mănâncă aceste alimente albe, bogate în calciu: laptele, iaurtul, brânza și vei avea energie, oasele tale vor fi rezistente, vei merge mai rar la dentist și vei răci mai puțin.

Consumă în fiecare zi 3 porții de produse lactate proaspete, pentru că îți asigură atât calciul, cât și proteinele și  vitaminele A și D de care ai atâta nevoie ca să te dezvolți armonios.

Carne slabă și ouă bine fierte. Și sport!

Carnea, peștele, ouăle sunt produse bogate în proteine, fier și vitamine din complexul B. Cel mai sănătos este să consumi pește și carne slabă, fără grăsime.

Pentru că ești în creștere, este recomandat să mănânci între 100 și 130 de grame de carne pe zi.

Să nu uiți nici de ouă, îți recomand să consumi 3 sau 4  ouă pe săptămână, bine fierte, de preferință la micul dejun.

Combină activitatea fizică cu o dietă echilibrată, te vei simți bine pe parcursul întregii zile, iar organismul tău se va dezvolta într-un mod armonios.

Chiar și sportivii, mai ales cei de performanță, sunt atenți la ce și în ce cantități mănâncă, având grijă că dieta lor să cuprindă cât de puțin din toate alimentele, pentru a avea o nutriție echilibrată.

Să recapitulăm cele 5 secrete ale nutriției echilibrate din piramida alimentară:

  • Cerealele și produsele din cereale ne oferă fibre, minerale, vitamina A și C
  • Legumele ne răsfață cu vitamina A și C, fibre, minerale
  • Fructele gustoase sunt bogate în vitamine și fibre
  • Produsele lactate ne dau calciu, vitamina A și D, și proteine
  • Carnea și produsele de origine animală ne dau multe proteine, fier și vitamina B.

Și nu uităm că toate se combină cel mai bine cu mișcare zilnic, puteți practica orice sport vă face plăcere, important e să aveți activitate fizică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*