Ce fel de utilizator de Facebook eşti?


De ce ne e dor?
26 iulie 2017
Pieter Bult, noul reprezentant UNICEF în România, în vizită la Centrul de Resurse pentru Adolescenți Bacău
28 iulie 2017

Un studiu recent realizat de o echipă de cercetători de la Universitatea Brigham Young, Provo, Statele Unite ale Americii, a investigat motivele pentru care oamenii utilizează reţeaua socială Facebook şi, mai ales, de ce preferă să posteze pe această reţea.

Conform răspunsurilor participanţilor, echipa de cercetători a identificat patru categorii de utilizatori de Facebook.

Prima cateogorie include utilizatorii a căror motivaţie este construirea relaţiilor sociale. Aceştia folosesc de obicei reţeaua socială pentru a răspunde postărilor prietenilor. De asemenea, folosesc instrumentele Facebook ca să îşi consolideze relaţiile cu prietenii şi familia prin comunicarea cu aceştia, exprimarea emoţiilor etc.

A doua categorie de utilizatori cuprinde persoanele care postează pe Facebook pentru a informa pe toată lumea cu privire la evenimentele care au loc în viaţa comunităţii. Nu sunt preocupaţi să posteze prea multe informaţii despre sine, dar preiau o serie de anunţuri, postări etc.

A treia categorie se referă la cei care postează pentru a se promova pe sine. Aceştia postează în principal fotografii (de regulă selfie), clipuri video şi status-uri despre viaţa personală şi profesională. Sunt concentrate pe atragerea atenţiei, like-uri şi comentarii. Cum se explică acest tip de comportament: cu cât obţin mai multe like-uri şi comentarii, cu atât se simt mai apreciaţi de prieteni.

Ultima categorie de utilizatori îi cuprinde pe cei care au cont de Facebook dintr-un soi de obligaţie socială, dar nu postează prea multe informaţii sociale. Preferă să fie martori la ceea ce se postează, dar să nu se implice activ în lumea virtuală.

 

Tu din care categorie faci parte?

 

Studiul integral poate fi consultat aici: Tom Robinson, Clark Callahan, Kristoffer Boyle, Erica Rivera, Janice K Cho. I ♥ FBInternational Journal of Virtual Communities and Social Networking, 2017; 9 (2): 46 DOI: 10.4018/IJVCSN.2017040103https://www.igi-global.com/gateway/article/182731

 

Psiholog Daniela Dumulescu, Centrul de Resurse pentru Adolescenți, Cluj-Napoca

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*