7 lucruri pe care adolescentii trebuie sa le stie despre parinti
6 iunie 2015
Cum sa vorbesti cu copilul adolescent
9 iunie 2015

piele coaja de portocala celulita

Celulita este un depozit de grăsime care se formează sub piele şi apare de obicei în zona picioarelor, coapselor şi feselor şi face pielea să arate ca o coajă de portocală.

Apariţia celulitei este un semnal pe care corpul nostru ni-l transmite, prin care ne spune să avem mai multă grijă în ceea ce priveşte alimentaţia şi condiţia fizică.

La fete şi femei celulita apare mai des decât la bărbaţi şi are mai multe cauze:

  • schimbările hormonale care au loc în corp
  • alimentaţie incorectă
  • kilogramele în plus, deşi celulita poate apărea şi la persoane slabe
  • lipsa sportului, a mişcării şi un stil de viaţă sedentar, adică stat mult pe scaun, la calculator, la televizor, eventual ronţăind ceva în acest timp se pare că este cea mai întâlnită cauză în apariţia celulitei

Ce e bine să evităm în alimentaţie pentru a preveni apariţia celulitei?

  • cafeina- cafea, ceai negru, ceai verde, băuturi energizante
    renunta la excesul de dulciuri

    Evită excesul de dulciuri si snack-urile nesănătoase dacă vrei să îţi fereşti picioarele de celulită.

  • băuturi carbogazoase (cele acidulate)
  • alcoolul
  • pâinea albă, pastele, prăjiturile şi produsele de patiserie
  • prea multă sare în mâncare
  • mâncăruri grase (carne de porc, miel, unt, margarina, produse lactate grase,
  • alimente prăjite
  • chips-uri, popcorn, stiks-uri, mâncrea din fast food

Ce putem face pentru a preveni sau scăpa de celulită?

  • mâncăm mai mult peşte, pui
  • consumăm nuci, cereale integrale, orez brun
  • ne asigurăm că în fiecare zi, avem la mese şi între mese, fructe şi legume proaspete- acestea conţin antioxidanţi, vitamine şi minerale care reduc acest ţesut de grăsime care este celulita
  • consumul de apă este foarte important, apa ajută la detoxifierea organismului, recomandat fiind minim 1.5l de apă plată pe zi
  • sportul alături de alimentaţie este cel mai puternic aliat împotriva celulitei:
  • mersul pe jos în ritm alert o jumătate de oră, de trei ori pe săptămână;
  • mersul pe bicicletă
  • gimnastica în apă
  • aerobic
  • mersul pe role şi alte sporturi care solicită muşchii feselor, picioarelor şi abdomenului
  • masajul anticelulitic – dă rezultate dacă mâncăm corect, altfel nu poate acţiona singur; rolul masajului este de a îmbunătăţi calitatea pielii, de a elimina acele depozite de grăsime care s-au format pe coapse, fese, picioare sau abdomen. Un bun masaj anticelulitic nu trebuie să ne lase urme şi vânătăi.

Poţi masa chiar tu zonele cu celuliltă, folosind un peeling inainte, la duş, pentru a elimina celulele moarte de pe piele (acesta poate fi făcut cu creme speciale de peeling sau cu mălai de exemplu). După aceasta, este necesar să foloseşti o loţiune anticelulitică, în timpul masajului, iar masajul trebuie început din partea inferioară a zonei cu celulită, urcând apoi pe zona afectată.

Dacă aceste obiceiuri nu fac parte din rutina ta, încearcă să le schimbi treptat şi nu renunţa. Foloseşte toate aceste recomandări, ele dau rezultate atunci când sunt puse în practică în acelaşi timp – mâncare sănătoasă, mişcare (cele mai importante) şi masaj.

Odată instalată, celulita este mai greu de îndepărtat, dar nu imposibil.

În plus, aceste recomandări ajută la un stil de viaţă sănătos, în general, nu numai la prevenirea şi tratarea celulitei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*