Care este legătura dintre mâncat și emoții
19 noiembrie 2017
CONCURS Adolescenteen.ro de Ziua Internationala a Drepturilor Copilului
20 noiembrie 2017

Cu toții am avut parte de acele momente în care am vrea să realizăm o activitate (să citim o carte, să adoptăm noi obiceiuri), știm ca ne-ar ajuta sau ne-ar plăcea să facem acel lucru și totuși amânăm sau ne găsim scuze pentru a nu acționa, cu alte cuvinte procrastinăm.

Iată câteva metode simple prin care putem combate procrastinarea:

  1. Gândește-te că obiectivul final e un tort, nu îl vei putea mânca pe tot deodată, așa că îl tai felii și mănânci câte o parte în fiecare zi. Astfel, poți fragmenta obiectivul în subobiective, ușor de “digerat” în fiecare zi.
  2. E posibil ca în unele zile să-ți dorești să “mănânci” mai mult, iar în altele mai puțin. Totuși, pentru a păstra obiceiul, stabilește un minimum pentru fiecare zi.
  3. Identifică ceea ce îți place și folosește acel lucru ca recompensă pentru îndeplinirea sarcinilor zilnice (dacă îți îndeplinști obiectivele mai multe zile la rând, poti să îți oferi recompense speciale).
  4. Alternează activitățile în funcție de tipul acestora (după o perioadă în care ai învățat pentru școală diferite informații științifice, citește o carte de ficțiune) – un “tort” doar din ciocolată ar fi plictisitor și greu de digerat, fii creativ, adaugă vanilie, fructe etc.
  5. Atunci când obosești și simți că nu mai dai randament, poți încerca să faci mișcare fizică, de preferat în afara camerei în care lucrezi.

 

Îți doresc productivitate maximă!

Daniela Dumulescu, psiholog la Centrul de Resurse pentru Adolescenți, Cluj-Napoca

Adolescenteen
Adolescenteen
Scopul platformei online este de a ajuta adolescentii cu informatii utile si de specialitate, facilita interactionarea in vederea obtinerii unor raspunsuri care sa ii ajute in rezolvarea diverselor probleme sau sustinere pentru a depasi situatii dificile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*