Cum repari o greseala fata de un prieten
26 noiembrie 2015
Ce asteptari pozitive poti avea intr-o relatie de cuplu
28 noiembrie 2015

Exercițiul fizic este foarte important pentru menținerea sănătății și pentru o dezvoltare armonioasă. Te ajută în același timp să îți îmbunătățești starea de spiriti și să fii într-o formă fizică bună. De aceea este important să nu chiulești de la orele de sport de la școală și să integrezi în programul tău săptâmânal sesiuni de exerciții fizice simple pe care le poți face și acasă fără să ai nevoie de aparatură specială.

  1. Abdomene – Te ajută să-ți întărești musculatura abdomenului și a trunchiului. Poți începe cu sesiuni scurte, de 10-15 abdomene, apoi crești progresiv până la câte 30 de abdomene într-o serie. Nu exagera cu prea multe dintr-o dată, vei face febră musculară și îți poți pierde avântul de a mai face și în următoarea zi;
  1. Genuflexiuni – Dezvoltă musculatura picioarelor. Poți face sesiuni de 10-15 genuflexiuni apoi sa crești progresiv pe măsură ce dobândești mai multă forță și rezistență. E normal să te doară picioarele la început, dacă nu ai antrenament. Dacă îți formezi un obicei cu exercițiile fizice, durerea va dispărea și vei putea face mai multe într-o sesiune;
  1. Flotări – Dezvoltă musculatura brațelor și spatelui. Pentru că este destul de dificil să faci flotări complete de prima dată, poți încerca prin poziționarea mâinilor pe un suport mai înalt (perete, canapea), astfel încât ridicarea să fie mai ușoară. Pe măsură ce capeți mai multă forță poți alege suprafețe mai joase, până ajungi cu mâinile la nivelul podelei;
  1. Fandări – Sunt acele exerciții prin care întinzi un picior în față cât de mult poți, iar pe celălalt îl vei lăsa în spate. Este un exercițiun bun pentru musculatura și flexibilitatea picioarelor;
  1. Ridicări ale brațelor – Stai în picioare, cu mâinile pe langă corp, apoi ridică brațele. Pare un exercițiu foarte simplu, dar într- sesiune de 30-40 de ridicări în jumătate de minut vei simți că mușchii brațelor sunt puși la treabă. Dacă vrei să fie mai dificil, poți adauga niște greutăți sub forma unor sticle de jumatate de litru pline cu apă.

Cere profesorului de sport să-ți recomande și alte exerciții în funcție și de cerințele tale și ce grupă de mușchi îți dorești să dezvolți mai mult.

Începe fiecare sesiune de exerciții cu o încălzire ușoară, astfel încât să nu-ți soliciți musculatura la un efort brusc și să nu riști o întindere de mușchi. Nu face exerciții fizice dacă medicul nu ți-a dat aprobarea pentru ora de educație fizică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*